måndag 9 november 2009

Grönt

Reflektionsfrågor dag 1
Hur känns det att skriva i en blogg? Har du någon tidigare erfarenhet av detta? Har du använt Pingpongs lärandelogg tidigare?

Jag startade min första blogg här på Blogger 2001. Har inte använt PingPongs lärandelogg, vad är det?

Om jag skulle kunna använda en blogg i undervisningen? Ja, det tror jag. Läraren kan lägga ut uppgifter och resonemang och sedan kan studenterna skriva kommentarer och frågor om de inte hänger med så slipper läraren svara på massor av mail. Bra att man kan skapa låsta bloggar och avgränsa till vissa medlemsgrupper.

Anledningen till att den här bloggen är just grön är att jag just läste att HP (skrivare) hade gjort en studie där de kom fram till att grön text är mest övertygande och skapade flest positiva reaktioner!

1 kommentar:

  1. Du är en riktig hejare på blogg då! Har just fått lära oss att lärandeloggen är nåt som studenterna kan skriva in anteckningar i som inte syns utåt. Läraren kan ev. se den texten.

    SvaraRadera